Genvej til indbrud

Siger du velkommen til tyveknægte eller ej?

Nu skal du høre hvordan du gør. Det er meget enkelt.
Du skal bare skrive din adresse, telefonnummer, måske dit navn eller din email - eller en hvilken som helst oplysning der fortæller hvem du er, og så skrive du ikke er hjemme på lørdag mellem ti og tolv.

Ja, det lyder helt dumt, men det er faktisk meget almindeligt.

Afhentning først muligt efter den 21. pga ferie, kunne fx være beskeden. Det er en vigtig besked for dine købere, men det er en rigtig dum ide.

På dba er dine brugeroplysninger nu frit tilgængelige. Lad dog være med at tro, du nogensinde er anonym på nettet.
De andre salgssider spekulere i, at vi ikke kan sælge udenom dem, hvis de hemmeligholder vores rigtige navn og adresse. De har nok ikke overvejet at mennesker jævnt hen anvender samme brugernavn til så meget som muligt, eller at os der har været med i årevis, har haft kontakt med så mange at der intet anonymt er tilbage mere.

Kan også lige give et af de rigtig gode tricks her: En der sætter sit guld til salg på DBA, sætter det nok også på nogen af de utallige andre sider.
Uha nu var jeg en bisse - QXL er engang gået glip af en hel femmer fordi jeg fandt dimsen på Brugt også, men sig det ikke til nogen.

Hvis man er meget ked af at udlevere sig selv, er mit bedste råd helt at holde sig væk. Skal campingvognen partu ud af vagten via nettet, så køb et taletidskort og oplys dette nummer - det kan så vidt jeg ved, kun politiet spore. Forvent bare ikke at få en person som mig som kunde. Jeg vil ikke handle med anonyme, hverken købere eller sælgere.
Men nu er jeg heller ikke lige ude efter en campingvogn - Det vil se så fjollet ud efter jernhesten.

"Mon ikke der går lige så mange brodne kar rundt i Fakta og på hovedgaden, som der findes på nettet?"
Arh - en detalje er, at ikke blot viborg og omegn følger med - I teorien lytter hele verden.


I og med at fx Facebook er blevet så almindeligt, så slapper mange rigtig meget af - det er jo bare vennerne der kan se ens statusopdatering.
Næ...
"Rigtig god weekendtur søde" - en ubetydelig lille hyggelig hilsen, men undgå den slags fremover.
Lær dine børn det og føl dig hjemme på nettet, men fortæl baglens hvad der skete forlens.


Og så ellers rigtig god ferie, hvis du imod forventning skal nogen steder!