Trendy men uden hjerne?

Trendsales er det salgssted, med suverænt flest links UD fra deres hjemmeside. Links som Trendsales får betaling for, på samme måde som denne hjemmeside har lidt Google rekvalmer ude i siden. Trendsales har dog til forskel viet 60% af deres pixels til formålet.
For nyligt bed jeg i det sure æble og købte et års VIP (selvom ordet i sig selv, er nok til at skræmme mig væk). 498kroner for et år med mere end fem aktive annoncer ad gangen, mulighed for at reklamerer for egne varer (jeg er arkitekt og maler en del billeder) samt mulighed for at have mere end et (større) billede på sin annonce.

Men jeg får stadig samme voldsomme mængde reklamer i synet.

Så godt så langt.

Jeg ved godt man ikke må skrive links ind i den chat som Trendsales i virkeligheden er (den kører ikke i realtid, dvs man skal opdaterer siden og se i sin e-mailbox om der er nye besvarelser). Men nogen gange giver det alligevel mening at gøre det. Fx skulle jeg forleden råde en kvinde til, hvordan hun udregnede portoen. Jeg skrev derfor hun skulle gå ind på post punktum dk
Uha det måtte jeg ikke. Jeg fik en rød klamamse uddelt af systemet - "du linker til en anden side på nettet, det strider i mod Trendsales idegrundlag" (sådan ca.). Idegrundlag - et pudsigt ord...
Et lige så besynderligt ordvalg fremkommer, når en af de emsige "moderatorer" (kvinder på ca. min alder, der finder livsindhold i, uden vederlag at irettesætte alle andre brugere, ved at gennemlæse SAMTLIGE mere end firehundredetusinde annoncer): De skriver altid, når de fanger en synder: "For at bevare Trendsales overskuelig...". Overskuelig!
Intet kunne være mindre overskueligt med alle de reklamer.

Nå, men tilbage til historien. Jeg bliver lidt lun åp at se hvad Trendsales egentlig har af "idegrundlag".
NADA - nix...0
Hmm... de stakler skal da have en chance tænker jeg. Jeg skriver til support, at jeg undrer mig over de har så  mange links UD af deres side, men at jeg må ikke skrive til en anden hvordan hun skal stave en URL til post.dk, og at jeg gerne vil bede om deres idegrundlag tilsendt.

Man kunne synes det var lidt smukt af en hjemmeside, at den blokerede for links, så man ikke kom til at trykke sig ind på noget snavs, men når jeg skriver punktum, så må det vel siges at give læseren en hvis for for selvvalg?

Nu ved jeg jo godt lidt om søgemaskineoptimering. Jeg ved også at har en side FOR mange links ud, så bliver den opfattet som spam af søgemaskinerne. Mon ikke der også kunne ligge en lille forklaring der, men hvad i alverden skulle der dog gå af de to ejere, hvis man fik lov at henvise til post.dk?

Svaret er lige så godt som en joke - og I skal simpelthen have det hele med, for det er så grinagtigt:


image
Hej Ane

Vi må desværre lige bede dig om at uddybe din henvendelse, da vi ikke er helt med på, hvad du mener med din henvendelse.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Med venlig hilsen

Marlene
Trendsales Support