Falske vare

Her er et punkt, hvor man som køber er ret prisgivet og jeg vil gerne forklare hvorfor.

I princippet kan man ikke være sikker på, at den vare der er vist på billedet, også er den man får. Hvis man handler med et firma er man nogenlunde i sikkerhed, hvis man altså opdager at varen er et kopiprodukt.Det har man faktisk to år til at opdage, da reklamationsretten gælder.
Jeg vil dog her lige notere, at jeg har oplevet påfaldende mange erhvervssælgere, der ikke eksistere i fulde to år.

Hvis man derimod handler med en privat, er eneste mulighed at retsforfølge vedkommende, hvis handlen ikke kan gå tilbage.

På Trendsales er der påfaldende mange mærkevare, men jeg har ikke selv behov for sådanne - Så jeg har ingen personlige erfaringer med kopivare at dele.

Man kan ikke sige at en lav pris alene skal gøre køber mistænksom, da kopivare sælges lige så dyre som originalerne.
Det er et virkeligt svært emne, så vær generelt mistænksom hvis der er tale om mærkevare - og altså særligt hvis du handler med en privat.

Bed om at få ægthedsbeviser og original kvittering, hvis du virkelig ikke kan lade varen være.